דף הבית » כללי » 2 נושאים שיפתיעו אתכם במבחן ההסמכה לקבלן רשום בענף 131

2 נושאים שיפתיעו אתכם במבחן ההסמכה לקבלן רשום בענף 131

מאות קבלני שיפוצים ניגשים למבחן הסמכת הקבלנים של משרד השיכון והבינוי מידי שנה. היתרונות העצומים של ההכרה כקבלן רשום בענף 131(קבלני שיפוצים)  מושכים אליהם את כל הקבלנים השואפים להיות מובילים בתחומם ולמקסם את הרווחים שלהם. רבים מהם, במיוחד קבלנים שלא ביצעו הכנה ראויה, נכשלים במבחן ההסמכה בגלל היקף השאלות הרחב. קיבצנו בשבילכם שני נושאים, המפתיעים קבלנים רבים במבחן ההסמכה.

1. בטיחות וגהות לקבלן רשום בענף 131

בטיחות וגהות בעבודה הוא הפרק הראשון במבחן בעל דרישות הציון הגבוהות ביותר. במבחן ההסמכה לקבלן רשום בענף 131, פרק זה מורכב מ-30 שאלות ומחייב ציון מעבר של 80. קבלנים עסוקים יכולים לשחות בחומר המקצועי ובפרקטיקות עבודה, אך רבים מהם מחזיקים במידע לקוי על בטיחות וגהות. פער מקצועי בבטיחות הוא גורם מרכזי בכישלון בבחינה, ויותר חשוב מזה, מסכן את הקבלן ואת הפועלים שלו בעבודה. 

בחלק זה חמישה נושאים עיקריים:

  •       מושגי יסוד בבטיחות וגהות בארגון: נושא זה רחב היקף ומכיל היבטים שונים של בטיחות בעבודה, חוקים עיקריים, בעלי תפקידים בתחומי הבטיחות, עבודה עם חומרים מסוכנים, בטיחות נוער עובד ועוד נושאים רבים.
  •       תכנית לניהול בטיחות: בחלק זה תבחנו על הידע שלכם והיכולת בבניית תוכנית לניהול הבטיחות בפרויקט.
  •       אחריות מנהלים ומהנדסים בבנייה: בחלק זה תבחנו על הידע שלכם בחלוקת האחריות בפרויקט, ומהן דרישות החוק.
  •       תקנות הבטיחות בעבודה: חלק זה ממוקד בהוראות בטיחות לחלקים ושלבים שונים של פרויקט כמו משטחי עבודה, פיגומים, עבודות גג, חשמל ועוד.
  •       חקירת תאונות עבודה: חלק זה יבחן את הידע שלכם על שיטות ומודלים של חקירת תאונות עבודה ואיתור של גורמי תאונה. 

2. חוקים ותקנות לקבלן רשום בענף 131

פרק נוסף אשר מכשיל קבלנים רבים במבחן ההסמכה לקבלן רשום בענף 131 הוא פרק החוקים והתקנות. העיסוק בחוקים ותקנות לעתים מתסכל, מלא בבירוקרטיה ובסעיפים נסתרים שיש לשים לב אליהם. פרק זה במבחן ההסמכה מכיל 10 שאלות וציון המעבר בו הוא 65. את חלק זה ניתן לחלק לשישה סעיפים עיקריים:

  •   דיני התכנון והבנייה, רישוי בנייה, אכיפה ועונשין: חלק זה מתייחס לחובות השונות, ההיתרים הדרושים והאחריות הפלילית של כל בעלי המקצוע בפרויקט.
  •   דיני רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות: חלק זה מכיל את הנהלים והחוקים הנוגעים לרישום בפנקס הקבלנים, לחובות ולזכויות של קבלן רשום.
  •   דיני בטיחות: חלק זה בוחן את פקודות הבטיחות בעבודה הנוגעות לקבלן רשום בענף 131, כולל בעלי תפקידים, עונשין, קנסות מנהליים ועוד.
  •   דיני חוזים והתקשרויות: חלק זה סוקר סוגיות חוזים, מכרזים וזיכרון דברים.
  •   דיני עבודה: קשרי עובד-מעסיק, תנאי העסקה, העסקת עובדים זרים ועוד.
  •   חוקים ותקנות חשבונאיות: ניהול ספרים, חוק מע”מ, חשבוניות ועוד.

איך אוכל להתכונן למבחן ההסמכה לקבלן רשום בענף 131?

הדרך היעילה והמקצועית ביותר להתכונן למבחן ההסמכה של רשם הקבלנים בענף 131 היא לעבור קורס הכנה מקצועי. רק על ידי ביצוע קורס איכותי הסוקר את כל החומר הדרוש למבחן ההסמכה של רשם הקבלנים תוכלו להגיע למבחן בביטחון ולעבור כבר בניסיון הראשון. “מכלל – הכשרה מקצועית בע”מ” מציעים את קורס ההכנה האיכותי ביותר לקבלן רשום בענף 131. הקורס של מכלל מועבר על ידי המרצים המובילים בתחומם ובאופן מקוון. מבנה הקורס מאפשר ללמוד אותו בכל מקום וזמן שתבחרו, בנוסף תוכלו ליהנות ממבחנים ושאלות תרגול לאחר כל פרק. הצטרפו לאלפי קבלנים שסיימו את הקורס של “מכלל” ועברו בהצלחה את מבחן ההסמכה לקבלן רשום בענף 131 כבר בניסיון הראשון.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן