דף הבית » לימודים » איזה תואר שני אפשר ללמוד עם תואר ראשון במשפטים? – כל מה שחשוב לדעת
איזה תואר שני אני יכול ללמוד עם תואר ראשון במשפטים

איזה תואר שני אפשר ללמוד עם תואר ראשון במשפטים? – כל מה שחשוב לדעת

ניתן ללמוד תואר שני עם תואר ראשון במשפטים בישראל. עם זאת, תצטרכו לגשת לבחינות מסוימות ולמלא דרישות מסוימות. על מנת לעשות זאת, עליכם להשלים את הדברים הבאים:

– תואר ראשון במשפטים או כל נושא אחר הקשור לתחום המשפטים

– תכנית מקצועית המוסמכת על ידי משרד החינוך

– השלמת שלוש שנות עיסוק כעורך דין

– לעבור בחינה הבוחנת את ידיעתך במשפט הישראלי

חשוב לציין שמדינות מסוימות דורשות תואר שני כדי להתקבל לתחום המשפטי. בארצות הברית, למשל, אין דרישות לתואר ראשון או לתואר שני. עם זאת, אם ברצונכם לעבוד כעורכי דין בארצות הברית, תצטרכו ללמוד משפטים בבית ספר למשפטים המאושר על ידי איגוד עורכי הדין האמריקאי או במוסד אחר שאושר על ידי בית המשפט העליון של קליפורניה (שהוא נפוץ יותר).

ישנם מספר תארים שניים שתוכלו ללמוד עם תואר ראשון במשפטים. חלק מהם הם:

– תואר שני במשפטים (דוקטור יוריס)

– תואר שני במשפטים במיסוי

– תואר שני במשפטים בלימודי משפט

– תואר שני במשפטים במשפט פלילי וקרימינולוגיה

לימודי תואר במשפטים

תואר במשפטים הוא השקעה מצוינת לכל מי שמחפש להשתלב בתחום המשפטים. זו יכולה להיות גם דרך מצוינת לפתח מיומנויות בתחומים שאינם קשורים למשפטים.

לימודי משפטים היא אחת ההשקעות היקרות ביותר שאתם יכולים לעשות, אבל היא גם אחת המתגמלות ביותר. כשתסיימו את לימודי המשפטים, תרכשו מיומנויות יקרות ערך שיעזרו לך להתבלט בשוק העבודה.

תואר במשפטים אינו מיועד רק לעורכי דין ולמי שרוצה לעבוד בתחום המשפטי – זוהי גם השקעה מצוינת למי שרוצה להמשיך בקריירות אחרות הדורשות ידע משפטי כמו חשבונאות, פיננסים או ניהול עסקי. לדוגמה, תואר במשפטים הוא השקעה מצוינת למי שרוצה להיכנס לתחום אכיפת החוק.

תואר במשפטים הוא אופציה טובה עבור אלו מכם שרוצים להיות עורכי דין אך אין להם זמן או מומחיות לעבור את התהליך. התואר במשפטים הוא מסלול מקצועי המאפשר לסטודנטים לקבל השכלה במשפטים ללא ניסיון כעורך דין.

ישראל היא אחת המדינות הטובות בעולם לתארים במשפטים. היא מציעה השכלה ברמה גבוהה מאוד במשפטים שאנשים מרחבי העולם מתעניינים בו.

התואר במשפטים בישראל הוא אחד התארים הפופולריים בארץ. הוא מציע מגוון רחב של הזדמנויות לסטודנטים להיכנס לתחום המשפטי ולהתפרנס בעצמם. התואר במשפטים בישראל מהווה בסיס מצוין להכנת סטודנטים להיות עורכי דין מצליחים, שופטים או אנשי מקצוע אחרים המעורבים במערכת המשפט.

התואר במשפטים בישראל הוא אחד התארים המבוקשים ביותר. סטודנטים המסיימים את האוניברסיטאות המובילות בישראל יכולים למצוא עבודה בארץ או בחו”ל. ישנם למעלה מ-100 משרדי עורכי דין ישראלים שמעסיקים בוגרים מדי שנה ויש יותר הזדמנויות לסטודנטים עם תואר מישראל מכל מדינה אחרת.

עלות המחיה הממוצעת לסטודנט ישראלי היא כ-45,000 לשנה אחת.

כמה יחידות צריך בשביל להיות עורך דין?

מספר היחידות שאתם צריכים כדי להיות עורכי דין משתנה בהתאם למדינה. בית ספר למשפטים נדרש על מנת להפוך לעורך דין ברוב המדינות, אך מדינות מסוימות עשויות לדרוש שיהיה לכם תואר במשפטים או שתעברו את מבחן הלשכה.

מדינות מסוימות דורשות להשלים לפחות 5 יחידות לפני הגשת בקשה להתקבל לבר שלהן, בעוד שמדינות אחרות עשויות לדרוש רק יחידה אחת. מדינות עם דרישות נמוכות יותר נוטות להחזיק יותר עורכי דין, בעוד שלמדינות עם דרישות גבוהות יותר יש פחות עורכי דין.

מספר היחידות הנדרש עשוי להשתנות בהתאם למדינה ולכן חשוב לבדוק את הדרישות הספציפיות בארץ או במדינה בה תבחרו ללמוד לפני שתחליטו באיזה מסלול אתם רוצים ללכת.

כדי להיות עורכי דין, עליכם להשלים 4 שנות לימודים לתואר ראשון ולאחר מכן לעבור את מבחן הלשכה.

עורכי דין נדרשים להיות בעלי תואר במשפטים ועליהם גם לעבור את בחינת עורכי הדין לפני שהם יכולים לעסוק בעריכת דין. כדי להיות עורך דין, יש שתי אפשרויות:

– להשלים ארבע שנים של לימודי תואר ראשון במכללה או אוניברסיטה מוסמכת בדגש על לימודי משפטים.

– לעבור את בחינת עורכי הדין הרב-מדינתיים (MBE) או את בחינת האחריות המקצועית הרב-מדינתית (MPRE).

כדי להיות עורך דין בישראל צריך תואר במשפטים ו-3 יחידות קרדיט לפחות. היחידה הראשונה היא בחינת לשכת עורכי הדין המתקיימת מדי שנה מספטמבר עד דצמבר. בנוסף, קיימות דרישות נוספות כגון ניסיון של שנה לפחות כעורך דין או עריכת דין לפחות 3 שנים ושליטה מלאה בשפה העברית.

תואר שני במקצועות טיפוליים

אנשי מקצוע טיפוליים הם קבוצה של אנשים המסייעים לאנשים להתגבר על אתגרים נפשיים, פיזיים ורגשיים בעזרת הכישורים והידע שלהם, כגון פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ויועצים.

הביקוש הגובר לאנשי מקצוע טיפוליים הוביל ליותר אוניברסיטאות שמציעות תארים שני במקצועות טיפוליים.

ישנם סוגים רבים ושונים של מקצועות טיפוליים. חלקם פיזיים, פסיכולוגיים ורפואיים. ישנם גם סוגים נוספים כמו עבודה סוציאלית וייעוץ. הדרך הטובה ביותר להיכנס לאחד מהמקצועות הללו היא לקבל תואר שני בו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן