דף הבית » לימודים » הסבה לסיעוד: איזה מקצוע עדיף ללמוד?
איזה מקצוע עדיף ללמוד על מנת לעשות הסבה לסעיוד

הסבה לסיעוד: איזה מקצוע עדיף ללמוד?

העבודה בתור מטפלים סיעודיים היא אחת העבודות המבוקשות בישראל. זהו מקצוע שדורש מיומנויות וידע רב כדי להצליח שכן הוא כרוך בטיפול בחולים ובביצוע משימות סיעוד שונות. מטפלים סיעודיים מבצעים משימות רבות כגון מתן תרופות, מתן אמבטיות ספוג למטופלים, החלפת מצעים וסיוע לרופאים בהליכים. ישנם יתרונות רבים לעבודה כמטפל סיעודי כמו שכר טוב, שעות עבודה גמישות ואפשרות לנסוע לחו”ל.

ישנם 2 מקצועות עיקריים שאנשים יכולים לבחור מהם כאשר הם רוצים להעניק סיוע סיעודי – סיעוד או סיוע רפואי. ההבדל בין שני המקצועות הללו הוא מה שהם מלמדים בכדי להיות אחיות או עוזרים רפואיים. כשאתם מחליטים איזה מקצוע עדיף לכם ללמוד להיות אחים או סייעים רפואי, אתם צריכים לשאול את עצמכם איזה סוג של עבודה תהיה שם בשבילכם בעתיד. סיוע וסיעוד רפואי סיוע רפואי הוא מקצוע שנקרא לעתים קרובות כאשר עוזר רפואי חייב לסייע לרופא או לספק שירותי בריאות אחר בטיפול כללי בחולים. עוזרים רפואיים יכולים לבצע כל מספר משימות שגרתיות, כגון הכנה וניטור תוך ורידי (IV) פתרונות, הוצאת דם או דגימות אחרות והקלדת רשומות רפואיות. אחיות הן עמוד השדרה של הטיפול הסיעודי בבית החולים. תפקידם לטפל בחולים שעלולים להיות בהכרה או מחוסרת הכרה, וכן לספק טיפול אישי ממגוון צרכים רפואיים לרבות חבישות פצעים והחדרות IV.

מטפלים סיעודיים מספקות טיפול ותמיכה לאנשים חולים או פצועים, ועוזרות להם לגשת למערכת הבריאות. הם גם עוזרים למטופלים במשימות היומיומיות שלהם כמו רחצה, הלבשה, אכילה ועוד. הם עובדים בבתי חולים ובמשרדי רופא וכן בבתי אבות. הם עשויים גם לעבוד בבית עם מטופל שאינו מסוגל לעזוב את ביתו.

מתן הטיפול הדרוש למטופלים מכל הגילאים הוא אחת המשימות של סייעים סיעודיים. הם חייבים להיות מסוגלים להבין את הצרכים של המטופלים שלהם ולהגיב כראוי על ידי מתן סיוע בעת הצורך. מקצוע האחים הרפואיים מתגמל מאוד מכיוון שהוא מאפשר לכם להשפיע לטובה על חייהם של אנשים תוך יכולת לעבוד באופן עצמאי או עם צוות. מקצוע האחיות הוא תחום נהדר להיכנס אליו אם אתם נלהבים לעזור לאנשים ולקבל סיפוק מעבודה שנעשתה היטב.

גיור לשערי צדק

בית הספר לאחיות ואחים רפואיים שערי צדק הוא בית ספר להכשרת אחים טיפוליים וסיעודיים בירושלים. בית הספר מספק חינוך איכותי כבר יותר ממאה שנה. עם זאת, בית הספר עומד בפני אתגר גדול לגייס תלמידים חדשים ולשמר אותם. בית הספר היה צריך למצוא דרכים למשוך תלמידים חדשים ולהשאיר אותם מתעניינים בתחום. כדי לפתור בעיה זו, הם יישמו בבית הספר שלהם הסבה אקדמית לאחיות. הסבה לאקדמאים נעשתה על ידי שינוי תכנית הלימודים כך שתהיה מושכת יותר לאנשים שלא למדו סיעוד לפני כן או שהיו להם שאיפות קריירה אחרות. הם גם יצרו פלטפורמה מקוונת שבה אנשים יכלו ללמוד על קריירות בתחום הבריאות באמצעות סרטונים וחידונים אינטראקטיביים. התוכנית הוכיחה את עצמה כמוצלחת כאשר שיעור השימור שלהם עלה ב-25% לאחר יישום התוכנית.

תנאי קבלה למקצועות סיעוד

בישראל יש מחסור בסיעוד והמדינה מנסה להגדיל את מספר הפונים באמצעות הפחתת הדרישות.

תנאי הקבלה לסיעוד בישראל משתנים בהתאם לאזור ובית החולים או המרפאה בו אתם רוצים לעבוד. לדוגמה, אם אתם רוצים לעבוד בישראל או בכל מדינת אחרת, אתם צריכים תואר ראשון. אם אתם רוצים לעבוד בקנדה או בארצות הברית, אז אתם צריכים תואר שני.

סיעוד הוא מקצוע שדורש הרבה עבודה קשה ונחישות. לא קל להיכנס למקצוע האחיות, אך ניתן לעשות זאת בהכנה נכונה. הצעד הראשון לקראת הפיכתכם לאח או אחות בישראל הוא ללמוד לרמה A (או שווה ערך) בביולוגיה, כימיה או פיזיקה. זה יעזור לכם להבין את גוף האדם וכיצד הוא פועל. אתם צריכים גם תעודת בגרות עם ציונים טובים במתמטיקה, אנגלית ומדעים.

השלב הבא הוא ללמוד למבחן קבלה. הבחינה תבדוק את הידע שלכם במושגי סיעוד בסיסיים כמו אנטומיה ופיזיולוגיה, כמו גם את יכולתכם לחשוב בביקורתיות על בעיות בריאות ולקבל החלטות חשובות. לבסוף, עליכם לעבור ראיון בעל פה עם מועצת הסיעוד בישראל אשר יעריך את תכונות האישיות שלכם, רשומות אקדמיות וקהילתיות והיסטוריה בריאותית.

אופי העבודה שלכם יהיה תלוי אם אתם מוסמכים כאח או אחות, אחים מעשיים מוסמכים (LPN) או סייעים סיעודיים. בתור אחים מוסמכים אתם תהיו RN המספק טיפול לחולים בבית החולים.

כמה דוגמאות לעבודה שאתה עשוי לעשות הן:

– נטילת סימנים חיוניים

– החלפת קווים תוך ורידיים

– האכלת חולים עם צינור האכלה

– חולים רחצה וסיוע באמצעי היגיינה

– מתן תרופות נגד כאב וטיפול נוחות אחר

מעשית מוסמכת: אתם תהיו LPN המספק טיפול לחולים בבית החולים. כמה דוגמאות לעבודות שאתה עשויים לעשות במסגרת העבודה הן:

– מתן חינוך למטופל או למשפחה

– ביצוע נהלי סיעוד שגרתיים ונהלי חירום

הסבה להייטק

ישראל היא מדינה שהייתה בחזית הפיתוח הטכנולוגי. בשנים האחרונות היא ראתה עלייה עצומה בסטארט-אפים בהייטק. כיום, ישראל ידועה כמדינה המאמצת חדשנות בהייטק, ואין זה פלא מדוע. המדינה הצליחה להפוך את הכלכלה הישנה שלה לכלכלה המתמקדת בטכנולוגיה ויזמות, מה שאומר שיש יותר משרות זמינות לאנשים עם כישורים טכנולוגיים מאי פעם.

שיעור האבטלה בישראל הוא רק 3%, מה שאומר שיש הרבה משרות לאנשי מקצוע עם כישורים טכנולוגיים. ישראל היא אחת המדינות המתקדמות בעולם מבחינה טכנולוגית. בישראל יש תעשיית היי-טק התורמת ליותר מ-30% מהתמ”ג של המדינה. תעשיית ההייטק בישראל נמצאת בעלייה מתמדת מאז סוף שנות ה-80. מכאן, ישראל היא אחת המדינות המתקדמות בעולם מבחינה טכנולוגית.

ישראל ידועה בתרבות ההיי-טק והחדשנית שלה ובבסיס התעשייתי החזק שלה, אשר משלימים על ידי כוח אדם מיומן ואוכלוסיה משכילה. קורסי המרת הייטק בישראל נועדו לעזור לאנשים שרוצים ללמוד על טכנולוגיה וכיצד היא יכולה לשפר את חייהם. יש מגוון של קורסים שאתם יכולים לקחת, כגון תכנות מחשבים, עיצוב אתרים או קידוד. מטרת הקורסים הללו היא ללמד את התלמידים לא רק כיצד להשתמש בטכנולוגיה אלא גם כיצד היא תשפיע על הקריירה והחיים העתידיים שלהם.

ישראל היא המרכז של קורסי ההמרה בהייטק ויש רבים מהם בארץ. מדינת ישראל היא בין היעדים המובילים עבור אנשים המחפשים להתחיל קריירה חדשה. כמו כן, ישראל היא גם מובילה עולמית בחינוך טכנולוגי ויזמות. בארץ יש מספר קורסי המרת היי-טק שעוזרים לאנשים להתחיל את הקריירה שלהם כיזם או להצמיח את העסקים שלהם.

קורסי ההמרה בהייטק נועדו לסייע לסטודנטים לפתח מיומנויות הנדרשות להצלחה בתחום הטכנולוגיה, ההנדסה ומדעי המחשב. הם גם מספקים הזדמנויות ללמוד על יזמות, מנהיגות, שיווק, מימון, חשיבה עיצובית ועוד.

הסבה לסיעוד אוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת תל אביב ישראל היא מוסד מוביל בתחום החינוך לסיעוד. הוא מציע תוכניות סיעוד לתואר ראשון ותואר שני. האוניברסיטה זכתה להכרה בשל מצוינות המחקר, ההוראה והפרקטיקה הקלינית שלה.

סיעוד הוא אחד המקצועות המבוקשים בישראל. בישראל יש למעלה מ-100,000 אחיות מוסמכות ועם אוכלוסייה גדלה, הצורך בעוד אחיות הוא משמעותי. אוניברסיטת תל אביב (TAU) היא מוסד מוביל ללימודי סיעוד בארץ. האוניברסיטה מציעה מגוון קורסים שונים כדי לענות על הצרכים של סטודנטים ואנשי מקצוע. האוניברסיטה ראתה עלייה בשיעורי ההרשמה מאז שהחלה להציע קורסים מקוונים ותוכניות למידה מרחוק לסטודנטים ברחבי העולם.

הסבת מקצוע בגילאי 40 פלוס

גיל 40 הוא הגיל שבו אנשים מתחילים לחשוב שנית מה הם רוצים לעשות בחייהם. עבור חלקם, ייתכן שהם ירצו להמשיך באותו מסלול ולעבוד באותו תחום או תעשייה. אבל עבור אחרים, אולי הגיע הזמן לשנות את המקצוע ולחקור הזדמנויות חדשות.

ההחלטה לשנות את הקריירה בגיל 40 היא לא קלה וזה תהליך שעשוי לקחת שנים של הרהורים ומחקר לפני שאדם יכול להחליט סופית מה הוא רוצה לעשות בחייו. דבר אחד שעוזר לאנשים הוא לגלות אילו מודלים לחיקוי יש להם בחייהם שגם שינו קריירה בגיל 40 ומעלה.

אנשים נוטים לעתים קרובות לעשות שינוי דרסטי במקצוע שלהם בגיל 40. הסיבות לכך יכולות להשתנות בין אישיות, מקצועיות, כלכליות או אפילו בריאותיות. ככל שאנשים מתבגרים, סביר יותר שהם יחפשו הזדמנויות חדשות וטובות יותר שאינן זמינות במקצוע הנוכחי שלהם. זה נובע מהעובדה שיש להם יותר ניסיון וידע לגבי מה שהם רוצים לעשות הלאה.

אנשים רבים שעשו שינויים דרסטיים בגיל 40 נוטים לבחור בתחום שונה לחלוטין ממה שהם עשו קודם לכן. חלקם עשויים ללכת לחינוך או הוראה בעוד שאחרים עשויים להחליט להיכנס לתחום אחר לגמרי כמו קולנוע או בידור.

זיוה טל שיבא

זיוה טל הוא בית ספר אקדמי ישראלי לאחיות, שנוסד בשנת 1949. בית הספר מציע תואר ראשון ארבע שנתי בסיעוד ותכנית לתואר שני.

בית הספר הוכר כאחד מבתי הספר לאחיות הטובים בעולם ומדורג בין 10 בתי הספר המובילים בעולם. בית הספר האקדמי לאחיות זיוה טל מציע מגוון רחב של מסלולי תואר, לרבות תכניות מאסטר, דוקטורט ותעודה לסטודנטים מכל העולם.

זיוה טל הוא המוסד האקדמי היחיד מסוגו בישראל. זוהי האוניברסיטה הישראלית הראשונה והיחידה שמציעה תואר בסיעוד העומד בסטנדרטים בינלאומיים להסמכה על ידי הנציבות ללימודי סיעוד קולגיים (CCNE). בית הספר הוסמך על ידי CCNE מאז 1965, ומציע תואר ראשון של 4 שנים בסיעוד ותוכנית לתואר שני.

הסבה לפסיכולוגיה

ההסבה לפסיכולוגיה בישראל היא תכנית המציעה הזדמנות ייחודית ללימודי פסיכולוגיה ברמה אוניברסיטאית. תכנית זו מספקת לסטודנטים הבנה מעמיקה של התחום, תוך שהיא מספקת להם ניסיון מעשי.

תוכנית זו מושלמת למי שמעוניין לעסוק בפסיכולוגיה כקריירה או פשוט כתחביב. הקורס כולל נושאים כמו אישיות, פסיכופתולוגיה, התנהגות חריגה ועוד.

ההסבה לפסיכולוגיה ישראל מכשירה את הסטודנטים לקריירה בתחום בריאות הנפש והייעוץ. הם עוזרים לתלמידים לפתח מיומנויות שניתן ליישם בעבודה העתידית שלהם, כגון טכניקות ראיונות וסיוע לאנשים להתגבר על הבעיות האישיות שלהם. לא קל להיות פסיכולוג, אבל זה בוודאי שווה את המאמץ.

הסבת אקדמאים

ממשלת ישראל משקיעה בהסבה של אקדמאים על מנת לצמצם את בריחת המוחות מהמדינה. היוזמה היא חלק מתוכנית רחבה יותר שמטרתה להגדיל את שיעורי התעסוקה ולהפחית את העוני.

לישראל יש בעיה דמוגרפית ייחודית: יש לה אוכלוסייה מזדקנת, עם יותר מ-50% מאזרחיה מעל גיל 55, ומספר הולך וגדל של פנסיונרים וכן סטודנטים שיוצאים למדינות אחרות לצורך הזדמנויות עבודה. נתון זה הביא למחסור משמעותי בעובדים מיומנים. בישראל יש ביקוש גבוה לאנשי מקצוע בעלי מערכי מיומנויות שונים. הדבר הוביל לעלייה בשיעורי התעסוקה של אקדמאים ולירידה בשיעורי האבטלה.

ממשלת ישראל מציעה כעת תמריצים מיוחדים לאקדמאים שרוצים להסב את עצמם ולהקים עסקים. תמריצים כאלה כוללים מענקים והלוואות שניתן להשתמש בהם לעלויות הסבה, כמו גם הקלות מס על הכנסות העסק.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן