דף הבית » לימוד השפה האנגלית » אוצר מילים באנגלית: מה כדאי ללמוד קודם?
איזה סוג של אוצר מילים באנגלית כדאי ללמוד קודם

אוצר מילים באנגלית: מה כדאי ללמוד קודם?

לימוד אוצר מילים באנגלית היא משימה לא פשוטה. יש כל כך הרבה מילים שאתם צריכי ללמוד כדי להיות מסוגלים לדבר ולכתוב בשפה.

השאלה הנפוצה ביותר שאנשים שואלים היא אילו מילים עליהם ללמוד קודם. זו שאלה שקשה לענות עליה מכיוון שיש הרבה גורמים שונים שצריך לקחת בחשבון.

אנשים מסוימים עשויים לרצות להתחיל עם ביטויים ברמה גבוהה, כגון פעלים ושמות עצם, בעוד שאחרים עשויים להעדיף להתחיל עם ביטויים ברמה נמוכה, כגון תארים ושמות תואר. אנשים מסוימים עשויים לרצות גם ללמוד על כללי דקדוק לפני תחילת אוצר המילים.

כאשר אתם לומדים מילה חדשה, זה יכול להיות קשה לדעת לאיזו קטגוריה היא שייכת. להלן כמה קטגוריות של אוצר מילים באנגלית הנמצאות בשימוש נפוץ:

– אוצר מילים כללי (שמות עצם, פעלים, שמות תואר)

– אוצר מילים עסקי (מילים הקשורות לעסקים ולפיננסים)

– אוצר מילים טכני (מילים הקשורות לטכנולוגיה)

– מינוח בריאותי או רפואי

– מינוח חינוך ולמידה

– טרמינולוגיה חברתית או סגנון חיים

– מינוח תרבותי או חברתי

הדרך הטובה ביותר ללמוד שפה חדשה היא באמצעות קריאה. עובדה מוכחת היא שקריאה היא אחת הדרכים היעילות ביותר ללמוד שפה חדשה. אם אתם רציניים בלימוד אנגלית, אז אתם צריכים להתחיל בקריאת ספרים ומאמרים באנגלית.

בכל הנוגע לאוצר המילים, ישנם 2 סוגים עיקריים – מילים ומשפטים. ידיעת מילים מתייחסת להכרת מילים מבלי לדעת כיצד משתמשים בהן במשפטים בעוד שידע של משפטים מתייחס ללימוד כיצד להשתמש במילים אלו במשפטים מבלי לדעת בהכרח מה המשמעות שלהן.

מילים מורכבות באנגלית

אנגלית היא שפה קשה והיא לא קלה להבנה. לכן חשוב ללמוד מילים מורכבות כדי שתוכל להשתמש בהן בצורה נכונה בכתיבה שלכם.

מילים מאתגרות באנגלית יכולות להיות משימה מרתיעה הן לסטודנטים והן לדוברי שפת אם. להלן כמה מהמילים הקשות הנפוצות ביותר באנגלית:

– זיקה: תחושת חיבה או ידידותית למישהו או משהו

– ציפייה: מצב של להוט או חסר סבלנות שמשהו יקרה

– חמלה: תחושת הצער או הזדהות כלפי אחרים שנגרמו מסבלם

– מצפון: היכולת לדעת בין טוב לרע ולפעול בהתאם

– בוז: גילוי זלזול או חוסר כבוד

– תקרית: אירוע שעלול להתרחש

צבעים באנגלית

צבע הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בעיצוב. ניתן להשתמש בו כדי ליצור מצב רוח, להעביר רגש ולעורר תחושת מקום.

ניגע בנקודה כיצד ניתן להשתמש בצבע בכתיבה באנגלית. נדבר גם על איך ניתן להשתמש בצבע כדי להעביר רגשות ולעורר תחושות שונות.

בעוד שצבעים מסוימים נמצאים בשימוש נפוץ יותר מאחרים, אין כללים קשים בכל הנוגע לשימוש בהם. יש סופרים שבוחרים ערכת צבעים ספציפית לעבודתם בעוד שאחרים משתמשים בצבעים בדרכים בלתי צפויות שעלולות להפתיע את הקורא.

צבעי הקשת מקבלים שמות שונים באנגלית. צבעי הקשת הם אדום, כתום, צהוב, ירוק, כחול, אינדיגו וסגול.

מאמרים באנגלית

אנגלית היא שפה שקיימת כבר למעלה מ-500 שנה. זוהי השפה המדוברת ביותר בעולם. האינטרנט הוא אחת הסיבות העיקריות לכך שהאנגלית כל כך פופולרית כיום. מכיוון שאנגלית היא אחת השפות הנפוצות ביותר באינטרנט, יש יותר הזדמנויות לאנשים להשתמש בה כדי לתקשר זה עם זה. חברות גם משתמשות באנגלית כשפה העיקרית שלהן מכיוון שהן רוצות שהעסק שלהן יהיה נגיש ברחבי העולם.

מאמרים באנגלית משמשים במגוון הקשרים, כולל כתיבה אקדמית, כתיבה עסקית וכתיבה יצירתית. השימוש במאמרים באנגלית נפוץ בכתיבה אקדמית מכיוון שזו השפה המשמשת לרוב אנשי אקדמיה. זה נפוץ גם בכתיבה עסקית כי זה יכול להיות קל יותר לקריאה והבנה מאשר סגנונות אחרים של אנגלית. מאמרים באנגלית קשים יותר לשימוש כשאתה מנסה ליצור יצירה של כתיבה יצירתית מכיוון שהם יכולים להיות קשים לקריאה בקול מבלי להישמע מביך.

לא תמיד משתמשים במאמרים באנגלית מתוך כוונה לגרום לטקסט להישמע יותר רשמי או מקצועי. הם יכולים לשמש גם למטרות סגנוניות כמו הדגשת מילה או ביטוי חשובים או לגרום למשפט להישמע יותר קצבי.

מילים גבוהות באנגלית

ניתן לסווג מילים באנגלית ל-3 קטגוריות עיקריות: מילים נמוכות, מילים גבוהות ומילים גבוהות במיוחד.

מילים “נמוכות” הן המילים הנפוצות ביותר באנגלית. הם משמשים בדרך כלל כשמות תואר או תואר. דוגמאות לכך כוללות: ‘ה’, ‘א’, ‘אל’ ו-‘של’. מילים גבוהות לעומת זאת משמשות לעתים רחוקות כתארים או תוארים. יש להם משמעות שאינה מובנת בקלות ללא רמזים להקשר. דוגמאות לכך כוללות: ‘עצב’ ו’בדידות’.

מילים גבוהות במיוחד נפוצות אפילו פחות ממילים גבוהות. יש להם משמעות שקשה להבין ללא רמזים להקשר אבל אפשר להבין אותם עם רמזים להקשר. דוגמאות לכך כוללות: ‘בלתי נראה’ ו’ייחודי’.

יש מילים מסוימות באנגלית שנעשה בהן שימוש תכוף יותר מאחרות. לדוגמה, המילה “the” משמשת לעתים קרובות יותר מכל מילה אחרת באנגלית.

מילים כמו “ה”, “ו” ו”של” הן גם מילים גבוהות נפוצות באנגלית. מילים אלו נבחרו מכיוון שהן היו המילים הנפוצות ביותר על פי מחקר שנעשה על ידי בלשנים. הן גם מהוות אחוז גדול מכל המילים בטקסט ממוצע, ולכן חשוב להבין אותן ולהשתמש בהן בצורה נכונה.

להלן רשימה של כמה מילים בתדירות גבוהה שכדאי ללמוד כחלק מאוצר המילים שלכם באנגלית:

ה, ושל, ה, זה, שלו , הוא, אני, זה, א, אן.

לימוד אנגלית לילדים

לימוד אנגלית לילדים הוא חלק חשוב מהחינוך שלהם. הילדים נחשפים למגוון חומרי למידה המיועדים עבורם. חומרים אלה מכסים נושאים כמו מספרים, צבעים וצורות. אין פתרון אחד שמתאים לכולם ללמד ילדים לדבר אנגלית. הגישה הטובה ביותר היא לערב את הורי הילד בתהליך ולתת להם את האפשרות לקבל החלטות כיצד הם רוצים שילדם ילמד אנגלית.

הורים רבים משתמשים באפליקציות ואתרי אינטרנט חינוכיים כדרך לילדיהם ללמוד על מילים וביטויים חדשים. אפליקציות אלה לא רק מלמדות ילדים על אוצר מילים, אלא גם מספקות דרכים יצירתיות עבורם ללמוד המותאמות לקבוצת הגיל שלהם.

לימוד אנגלית לילדים הוא נושא פופולרי, במיוחד בקרב הורים ומחנכים. ישנן דרכים רבות ללמוד את השפה, מספרים, אפליקציות ועד תוכנות.

הדרך הפופולרית ביותר ללמוד אנגלית לילדים היא באמצעות אפליקציות כמו Speak English Kids, KidZania ואחרות. אפליקציות אלה מלמדות ילדים עם משחקים וסרטונים תוך שהם גם מלמדים אותם מילים אוצר מילים. יש גם דרכים אחרות ללמד ילדים איך לדבר בשפה כמו באמצעות ספרים, תוכנות או שיטות נוספות.

מילון מורפיקס

מורפיקס הוא מילון מקוון בחינם המספק הגדרות ותרגומים לאלפי מילים. הוא מציע אלטרנטיבה למילון המסורתי שהוא בדרך כלל יקר מדי עבור תלמידים, מורים ומשתמשים אחרים שצריכים לחפש מילים במהירות.

מילון מורפיקס הוא גרסה חדשה ומשופרת של מילון אוקספורד אנגלי. זהו מילון מקוון המספק הגדרות למילים, ביטויים וניבים בהקשר של מאמרי חדשות ופוסטים בבלוג. מילון מורפיקס מסייע לאנשים להבין מה הם קוראים באינטרנט. הוא גם עוזר לשפר את אוצר המילים שלהם, כמו גם להפוך אותם לקוראים אינטליגנטיים יותר.

בנוסף למתן הגדרות למילים, ביטויים וניבים בהקשר של מאמרי חדשות ופוסטים בבלוג, מילון מורפיקס כולל גם מילון מונחים עם למעלה מ-6,500 מונחים מרחבי העולם שתורגמו לאנגלית.

מילות קישור באנגלית

מילות קישור באנגלית הן 2 מילים שונות או יותר שיש להן קשר. השימוש במילות קישור באנגלית יכול לעזור לשפר את המשמעות של משפט ולהפוך אותו למעניין יותר. ישנן מילות קישור רבות באנגלית בעלות משמעויות דומות וניתן להשתמש בהן לסירוגין. עם זאת, יש כאלה שיש להם משמעות שונה ואין להשתמש בהם לסירוגין.

מילות קישור באנגלית:

– כל עוד

– בנוגע ל

– כמו למשל

– כאילו

– לפחות

– במקביל ל

– בין

מחסן באנגלית (Warehouse)

Warehouse באנגלית הוא פרויקט חדש של המועצה הבריטית ו-BBC Learning English. זוהי פלטפורמה שיתופית המספקת למורים גישה למגוון רחב של משאבים להוראת אנגלית כשפה זרה (EFL). הפלטפורמה כוללת טקסטים לכתיבה, קריאה, דיבור, האזנה, שיעורי אוצר מילים ודקדוק. המשאבים זמינים בפורמטים שונים כגון פודקאסטים של אודיו ווידאו, פודקאסטים, ספרים אלקטרוניים ותרגילים אינטראקטיביים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן