דף הבית » לימודים » כל המידע על: איפה עדיף ללמוד פיזיקה תכניבו או תל אביב?
כל המידע על איפה עדיף ללמוד פיזיקה תכניבו או תל אביב

כל המידע על: איפה עדיף ללמוד פיזיקה תכניבו או תל אביב?

• תואר ראשון בפיזיקה באוניברסיטת תל אביב

המחקר הפיזי בימינו משתמש בטכניקות תיאורטיות, חישוביות וניסיוניות כדי להבין ולחקור את התהליכים המתרחשים בחומר ובמבנהו. מחלקיקים תת-אטומיים זעירים ועד לגדלים מסיביים במיוחד, הפיזיקה חוקרת מגוון רחב של חומרים. תחומי המחקר הפיזיים המודרניים עברו לאחרונה מגמת התפתחות המציגה דלתות וסיכויי עבודה לבעלי תואר.

השגת מידע פיזי ומתמטי רב ככל שתוכל היא המטרה של התכנית לתואר ראשון בפיזיקה של אוניברסיטת תל אביב. לימודי הפיזיקה כוללים קורסי מבוא בנושאים כמו חשבון, חשבון אינפיניטסימלי, מכניקה, חשמל ומגנטיות, אלקטרומגנטיות, גלים ואופטיקה, שהם בעצם אבני יסוד בתחומי המתמטיקה והפיסיקה. מאוחר יותר, קורסים מתקדמים מלמדים את התלמידים על מכניקה אנליטית, תורת הקוונטים, פיזיקה מודרנית ופיזיקה סטטיסטית, בין היתר.

באוניברסיטת תל אביב יש מחלקה אחת ללימודי פיזיקה. מדובר בלימודים במתכונת מורחבת המעניקים לתלמידים הבנה בסיסית בענפי הפיזיקה העיקריים. בית הספר לפיזיקה של אוניברסיטת תל אביב מקדם את עדכון חומרי הקורס ודואג שטכניקות הלימוד מעודכנות. הלימודים כוללים הדרכה אישית, מפגשי תרגול רבים בבית ובכיתה, עבודת מעבדה ועבודה בספרייה. השנתיים הראשונות ללימודים מוקדשות ללימודי קורסי חובה, ואילו השנה השלישית נלמדת בשיעורי בחירה.

• לימודי פיזיקה בטכניון

הפקולטה לפיזיקה בטכניון מבקשת לחנך את הדורות הבאים של מדענים במדעים המדויקים לרמה שתאפשר להם לקדם, לגלות ולפתח הבנה גלובלית של הקוסמוס ולהוות את הבסיס האינטלקטואלי לטכנולוגיה של השלישית. אֶלֶף שָׁנָה. הוראת יסודות המדעים לכל סטודנט הנרשם לטכניון לקריירה בהנדסה ומדעים מדויקים היא מטרה משנית. אנו עורכים מחקר ומלמדים על מנת לעמוד ביעדים אלו, תוך שיתוף התלמידים בשני התהליכים.

ללמוד ולעשות ניסויים בפקולטה לפיזיקה מהנים ומלמדים. חוויות הקשורות למחקר עוזרות לנו לתפוס אותו טוב יותר.

האירוע מתקיים באחת ממעבדות ההוראה הטובות בעולם, השייכת לפקולטה.

במהלך המצגת, המנחה יספק הדגמות חיות שיעניקו לכם חוויה מסוג אחר. על ידי כך, אנו יכולים להבין טוב יותר מגוון אירועים פיזיים. הפקולטה מחזיקה עד 150 ניסויים המראים עקרונות פיזיקה בסיסיים ומתוחכמים כאחד.

האם כדאי לי ללמוד פיזיקה

מקצועות הפיזיקה והפיסיקה ההנדסית מוכנים היטב לעבוד על מושגים מדעיים וטכנולוגיים מתקדמים באוניברסיטה, בממשלה או במגזר המסחרי. קריירה באסטרופיזיקה, קוסמולוגיה, פיזיקת חלקיקים, פיזיקה אטומית, פוטוניקה או פיזיקת חומר מעובה עשויות להדגיש מחקר יסודי, בעוד שתחומים יישומיים יותר כמו אנרגיה מתחדשת, מדע מידע קוונטי, פיתוח חומרים, ביופיסיקה או פיזיקה רפואית עשויים להתמקד במחקר מעשי יותר. חינוך, רפואה, משפטים (במיוחד דיני קניין רוחני או פטנטים), כתיבת מדע, היסטוריה מדעית, פילוסופיה מדעית, מדיניות מדע, מדיניות אנרגיה, ממשלה או מינהל בתחומים טכנולוגיים הם מקצועות אפשריים נוספים.

לימודי פיזיקה משפרים חשיבה כמותית ויכולות פתרון בעיות שימושיות בתחומים מחוץ לפיזיקה. מכיוון שהם מלמדים את התלמידים כיצד לבחון בעיות מסובכות ומכיוון שהם מספקים לתלמידים רקע כמותי חזק שניתן לנצל בכל דיסציפלינה טכנית, מגמות פיזיקה ופיזיקה הנדסית מהוות הכנה מצוינת כמעט לכל מקצוע.

חשיבות הפיזיקה לתלמידים

הבנת הפיזיקה חיונית אם רוצים להבין את החברה הטכנולוגית העכשווית שלנו ואת מדעי הטבע האחרים (כימיה, גיאולוגיה, ביולוגיה ואסטרונומיה). בבסיסה, הפיזיקה היא שילוב של ניסויים, תצפית ומחקר מתמטי וחישובי של תופעות.

תואר בפיזיקה יכין אותך לפתור בעיות ברמה גבוהה. על מנת לפתור בעיה, תלמדו לפרק אותה למרכיבים המרכיבים אותה ולהשתמש במתמטיקה מתוחכמת, מחשוב, ניתוח נתונים והליכים ניסויים. כמו כן, אנו שמים דגש חזק על עבודת צוות, כתיבה טכנית ויכולות מצגת.

מה לומדים בפיזיקה בתיכון

הוראת פיזיקה לילדים מסייעת בהבנתם כיצד היקום פועל, כולל המבנה שלו והאינטראקציות בין חלקיו השונים. התלמידים חוקרים רעיונות מדעיים מאתגרים ומציירים הקבלות לעולם האמיתי כדי להבין כיצד הם משפיעים על חיי היומיום.

ההבנה של התלמידים בתנועה, אנרגיה, חשמל, מגנטיות והעקרונות השולטים ביקום הפיזי הם המטרות העיקריות של החינוך לפיזיקה. התלמידים קולטים מיומנויות כמו היכולת לשאול שאלות, להציע רעיונות, לערוך ניסויים, להמציא פתרונות לבעיות ולחשוב בצורה ביקורתית ומופשטת.

ידע של חוקים ויישומים של תנועה, כוח וכבידה. הכרת חוקי התרמודינמיקה והתהליכים הכרוכים בעבודה ואנרגיה. ידע כיצד מתנהגים גלי קול ואור בסביבתנו. בעל ידע מעשי ביסודות המגנטיות והחשמל.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן