דף הבית » לימודים » כל מה שצריך לדעת על: איפה עדיף ללמוד ריפוי בעיסוק ירושלים או תל אביב
כל מה שצריך לדעת על איפה עדיף ללמוד ריפוי בעיסוק ירושלים או תל אביב

כל מה שצריך לדעת על: איפה עדיף ללמוד ריפוי בעיסוק ירושלים או תל אביב

אחד ממקצועות הבריאות השואבים את מומחיותו ממדעי התעסוקה, הרפואה, החברה וההתנהגות הוא ריפוי בעיסוק. זהו תחום טיפולי, שיקומי והדרכה.

מטרת מקצוע זה היא לצייד אדם בידע וביכולות הדרושים לעמידה בהתחייבויות החיים. לכן, מרפאים בעיסוק מאמינים שאחריותם העיקרית היא לסייע למטופל לעסוק בעבודה שיש לה משמעות ותכלית עבורו ושתאפשר לו להיות שוב חבר פורה בקהילה ובבית.

העבודה שעושים מרפאים בעיסוק עם חולי נפש בבתי חולים ובקהילה מתייחסת לכל הפעילויות והעיסוקים השונים בהם עוסקים המטופלים.

באוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים ובמכללה האקדמית אונו, תכניות לתואר ראשון בריפוי בעיסוק מכילות ארבע פרקטיקות קליניות העומדות בסטנדרטים של הארגון העולמי למרפאים בעיסוק (WFOT). משך כל תרגול עולה עם שנת הלימודים, כאשר התרגול הסופי הוא הארוך והמעמיק ביותר. מספר ימי התבוננות מרכיבים את ההכשרה של השנה הראשונה, שנמשכת שמונה שבועות בשנה השנייה, תשעה שבועות בשנה השלישית, ושלושה עשר שבועות בשנה הרביעית. האוניברסיטה מחייבת סטודנטים להכשרה מעשית להשתתף במשך 30 שעות מדי שבוע. תקופות ההכשרה הרבות נועדו לספק חשיפה והיכרות עם מגוון מוסדות, קבוצות, אנשים וטיפולים. קבוצת מרפאים בעיסוק בעלי הכשרת מדריכים עובדת במרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל ומזווגות לסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה העברית.

במסגרת הליך פורמלי המחבר בין תהליך ההכשרה למוסד, עוברים הסטודנטים הכשרה פרטנית והערכות חוזרות. כל אחד מההכשרה המעשית מחייבת את התלמידים להגיש מטלה כתובה. בנוסף למטלה הנזכרת, בשלב הגמר של ההכשרה המעשית, מסתיים פרויקט כחלק מדרישות הקורס. הפרויקט מתבצע בשיתוף עם החונך בהתאם לדרישות הארגון ובהתייחסות למטופלים, והוא נשמר כתוספת למסגרת הטיפול בריפוי בעיסוק. סטודנטים בשנתם הרביעית צריכים להפגין רמה גבוהה יותר של אינטגרציה בין ההבנה התיאורטית שלהם לבין הפעילויות הטיפוליות. תקופת ההכשרה הארוכה מאפשרת תרגול קליני נרחב ומעמיק יותר.

ריפוי בעיסוק אוניברסיטת תל אביב

המחלקה לריפוי בעיסוק באוניברסיטת תל אביב מציעה תכניות מרתקות לתואר ראשון הכוללות תכנית מתקדמת וייחודית המכשירה סטודנטים להיות חוקרים מתקדמים ומרפאים בעיסוק. ריפוי בעיסוק הוא נושא שצבר לאחרונה פופולריות רבה, והביקוש למומחים בתחום עולה עם הזמן.

תכנית הלימודים המורחבת של אוניברסיטת תל אביב, המורכבת מקורס אחד בלבד, משמשת להוראת ריפוי בעיסוק לתואר ראשון. קורסי הכשרה תיאורטיים, יישומיים וקליניים כלולים כולם בתכנית הלימודים הזו. יחד עם אוניברסיטת מקמאסטר בקנדה, המחלקה לריפוי בעיסוק באוניברסיטת תל אביב נחשבת לראשונה בישראל שהשתמשה בסוג זה של מתודולוגיית הוראה מתקדמת. הלימודים מעודדים את הסטודנטים לעבוד באופן עצמאי, למצוא פתרונות לאתגרים מאתגרים ולצמוח בתחושת האחריות שלהם.

ריפוי בעיסוק משכורת

ריפוי בעיסוק הוא קריירה הדורשת ידע ומיומנויות רבות. זהו גם אחד המקצועות החשובים בעולם.

מקצוע הריפוי בעיסוק דורש מיומנויות תקשורת חזקות, יכולת עבודה עצמאית ובצוות ויכולת עבודה עם אנשים מרקע תרבותי מגוון.

משכורות המרפא בעיסוק הן תחרותיות מאוד בהשוואה למשרות אחרות באותו תחום. בעוד שמקצועות מסוימים דורשים תארים מתקדמים, אחרים דורשים רק תעודת בגרות או אפילו פחות מזה. לכן, חשוב שמרפאים בעיסוק יוכלו לתקשר בצורה ברורה ולוודא שהם מקבלים שכר בהתאם עבור עבודתם.

האם כדאי ללמוד ריפוי בעיסוק

תחום הריפוי בעיסוק הוא כזה שדורש ידע ומיומנויות רבות כדי להצליח לעשות זאת היטב. תחום זה עוסק בניהול וטיפול באנשים עם מוגבלות פיזית או נפשית. בעוד שמקצועות מסוימים כמו עריכת דין, רפואה, הנדסה וכו’ דורשים ידע ומיומנויות רבות כדי להצליח לעשות אותם היטב, הריפוי בעיסוק אינו אחד מהם.

התחום עצמו הוא יחסית חדש אבל יש המון אנשים שלמדו את התחום הזה הרבה זמן. העובדה שזה קיים כל כך הרבה זמן מקשה על אנשים שלא יודעים הרבה על זה להבין מה זה ריפוי בעיסוק.

אנשים נתקלים בדרך כלל במונח “מרפא בעיסוק” כאשר הם מחפשים מידע על אופן הפעולה של המקצוע במקום העבודה או על השירותים השונים שמעניק מרפא בעיסוק באזורם. זה יכול להוביל אותם לחשוב שהם יצטרכו תואר בריפוי בעיסוק או לפחות הסמכה כלשהי כשהם יתחילו לעבוד בעבודה שלהם אחרי הקולג’

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן