דף הבית » לימודים » איפה יותר יוקרתי ללמוד הנדסה אזרחית אריאל או באר שבע? המדריך המלא
איפה יותר יוקרתי ללמוד הנדסה אזרחית אריאל או באר שבע המדריך המלא

איפה יותר יוקרתי ללמוד הנדסה אזרחית אריאל או באר שבע? המדריך המלא

• אוניברסיטת אריאל

המחלקה להנדסה אזרחית, שהוקמה בשנת 1996, החלה להיות מוסמכת לרישום בפנקס המהנדסים בשנת 2001. למחלקה ניתן אישור זמני להעניק תואר B.Sc. בהנדסה אזרחית בינואר 2018.

מטרת המחלקה היא להכין את בוגריה לעבודה כמהנדסים אזרחיים מיומנים המפקחים על ביצוע מערכות מבניות, מתכננים מבנים, בעלי התמקדות בהנדסת תחבורה, בעלי מומחיות במדידות וגיאואינפורמציה, ובעלי התמקדות בהנדסה הידראולית.

חמשת המסלולים במחלקה להנדסה אזרחית הם הנדסת מבנים, ניהול בנייה, הנדסת תחבורה, מדידות וגיאו-מידע והנדסה הידראולית. יש גם תכנית תעודה למהנדסים. הסוכנות מציעה גם תוכניות תעודה להסמכת מודד.

• תואר ראשון בהנדסה אזרחית

באוניברסיטת בן-גוריון בנגב

בחיי היומיום שלנו, יצירות של מהנדסי מבנים נמצאות סביבנו. הבניין בו אנו גרים, מקום העבודה, המפעל, בית הספר, בית החולים, תחנת הרכבת, שדה התעופה ועוד מבנים רבים הם תוצר של מהנדסי מבנים.

אפילו כשאנחנו נכנסים לרכב שלנו או נוסעים באוטובוס, ספינה או מטוס, מהנדס המבנה עיצב את גוף הרכב. מהנדס מבנים אחראי על כספים ומשאבים גדולים עבור כל שלב של פרויקט עבודה ומייצר דברים נפלאים שנותנים להם הנאה יצירתית גדולה.

הנדסת בניין ראתה לאחרונה שינויים משמעותיים כתוצאה מפיתוח חומרי בניין חדשים, התרחבות הבנייה הירוקה, התקדמות טכנולוגית משמעותית והדרישות של מבנים מודרניים, כגון עמידות בפני רעידות אדמה וחבלה.

גם הסטודנטים וגם הסטודנטים שלנו מתחילים לצבור ניסיון בעבודה בעודם רשומים ללימודים. אלקטרה, קבוצת דניה, מבנים ירוקים ועסקים מגוונים ומתפתחים נוספים מעורבים הן בהרצאות התואר לאורך והן בפרויקט הגמר בשנה הרביעית.

הנדסה ביו רפואית

הנדסה ביו-רפואית היא מקצוע הנדסי רחב המאגד מספר דיסציפלינות מדעיות במטרה לתכנן ולפתח טכנולוגיות רפואיות, לחקור סוגיות במדעי החיים והרפואה ולהציע פתרונות הנדסיים לבעיות רפואיות.

תפקידו של מהנדס ביו-רפואי הוא ליצור כלים ונהלים לטיפול מעקב, טיפול ושיקום (כולל יצירת טכנולוגיה מסייעת). המהנדס הביו-רפואי משתמש במערכות מכניות, אלקטרוניות ואופטיות, במחשבים וכן בשיטות ביולוגיות, ונדרש לשלב ביניהן. הם צריכים גם לשמור על קשרי עבודה עם רופאים, פרמדיקים, ביולוגים ופיזיולוגים, כמו גם מהנדסים עם תחומי מומחיות אחרים.

לימודי הנדסת מכונות

הנדסת מכונות היא אחד התחומים הנפוצים והפופולריים בעולם. עם זאת, למרות היותו תחום פופולרי מאוד, עדיין ישנם סטודנטים רבים שאינם יודעים עליו הרבה. אולי הם אפילו לא יודעים שהנדסת מכונות היא מדע, או שיש לה יישומים רבים בתעשייה ובחברה.

הנדסת מכונות היא תחום הנדסי העוסק ביצירת מכונות והתקנים. זהו תחום חשוב מאוד בחברה של היום.

אחד מתחומי ההנדסה המגוונים ביותר הוא הנדסת מכונות. מכונאים הנדסיים יוצרים, מפתחים, בונים ובודקים. הם עובדים עם כל דבר שזז, כולל מכונות, גופים אנושיים וחלקי רכיבים.

הנדסאי

מכללה טכנולוגית ישראלית יכולה להציע תואר מקצועי הנקרא הנדסאי, אשר אושר על ידי המכון הלאומי להכשרה טכנולוגית של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. זהו תואר מיוחד המשלב למידה אקדמית עם התנסות מעשית ומוצע כיום רק בישראל. בהתאם לנושא הנלמד, השגת תואר הנדסאי דורשת לרוב שנתיים או שלוש שנים אקדמיות.

בין מהנדסים מורשים לטכנאי הנדסה, פועלים הנדסאים כמתווכים. בעוד שהמהנדסים מקצועיים מקבלים את רוב ההחלטות והטכנאים מטפלים ברוב העבודה המעשית, הנדסאים לומדים להיות מסוגלים לעקוב אחר הנחיות ולהתאים רעיונות שנוצרו על ידי מהנדסים מקצועיים.

להנדסאים יש סמכות לפקח ולנתב פרויקטים הנדסיים עד לתקן ספציפי. לדוגמה, בישראל, מהנדסי מבנים רשאים לתכנן בניינים בגובה של עד ארבע קומות עם טווח של 11 מטר. פרויקטים בהיקף גדול יותר מחייבים תואר הנדסי מלא.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן